Affirmaties

WAT IS EEN AFFIRMATIE ? 

Affirmaties zijn – veelal korte – boodschappen die je in gedachten uitspreekt en die je leven enorm beïnvloeden. Zonder dat je het in de gaten hebt, gebruik je de hele dag affirmaties. Vaak gebruik je een affirmatie negatief. Bijvoorbeeld: die trein haal ik nooit, dit kan ik niet, ik kom te laat, wat ben ik weer stom bezig. Feitelijk zijn dit soort gedachten een boodschap aan het onbewuste. Het onbewuste zal boodschappen uit het bewuste vrijwel ongecensureerd uitvoeren en voor je gaan realiseren, of ze nu negatief of positief zijn. Het onbewuste kan niet overweg met ’t woordje niet en slaat dat dus over.

Hoe komen sommige mensen altijd aan een parkeerplaats op de plek waar ze moeten zijn? En andere mensen niet ? Wat zie je in gedachten voor je als ik zeg: probeer niet te denken aan een gele olifant met rode stippen. Het heeft alles te maken met de richting, de focus, van je gedachten.

Het betekent dus ook dat als je je onbewuste boodschappen geeft die je bekrachtigen, dit je enorm kan helpen je leven te veranderen in de richting die je wél wilt. Ofwel, door je gedachten bewust en op een specifieke manier in te zetten en regelmatig te herhalen kun je je gedachten over jezelf veranderen, en dus ook je leven. Herhaling is de kracht van de reclame en dus ook van affirmaties. Wat ’n mogelijkheden……… Op dezelfde manier kan de MotivAider je helpen om je gewoonten aan te passen.

HOE KAN DE MOTIVAIDER JE HELPEN ?

1.
Voor datgene wat je wilt veranderen stel je een korte en krachtige zin op, je affirmatie. Het moet beslist positief gesteld zijn en ook absoluut zonder het woordje “niet” erin. Ook is het belangrijk dat de tekst weergeeft alsof je je doel al bereikt hebt, dus in het nu.

Zomaar ’n paar voorbeelden:
– Ik ben volkomen rustig.
– Ik heb mijn leven volkomen in de hand.
– Ik laat nu moeiteloos mijn behoefte aan controle los.
– Ik zit rechtop achter de computer.
– Ik accepteer mezelf en ik hou van mezelf zoals ik ben.
– Ik voel me gelukkig en tevreden nu ik makkelijker nee kan zeggen.
– Ik ben goed in wat ik doe.
– Ik leef in overvloed.
– Wat iemand ook zegt of doet, ik voel me goed.
– Ik heb altijd een parkeerplaats.

Je kunt dus niet zeggen ik word volkomen rustig, want dat ligt in de toekomst. In dit voorbeeld zeg je dus ik ben volkomen rustig, ook al ben je dat nog niet. Als je moeite hebt met het vinden van de voor jou benodigde tekst kun je me uiteraard mailen of bellen. Zie pagina contact.

2.
Neem even 10 minuten de tijd. Stel de MotivAider in op één minuut en hou ‘m tegen je lichaam, bijvoorbeeld op de plek waar je hem ook gaat dragen. Als de MotivAider kort trilt, denk je de zin die je in stap 1 hebt gekozen. Dit doe je bijvoorbeeld 10 keer op het signaal. Daarna stel je de MotivAider in op bijvoorbeeld 15 minuten en bevestigt ‘m aan je kleding of je doet ‘m in je zak.
Zoek in het begin even de juiste tijd voor jezelf en de juiste plek om hem te dragen. Tijdens al je bezigheden gedurende de dag geef je jezelf op die manier elke 15 minuten een krachtige boodschap, die je onbewuste als waar zal aannemen en voor je realiseren. Na het trilsignaal en het in jezelf zeggen van je affirmatie laat je alles los en ga je gewoon verder met je bezigheden. Na enig tijd gaat dit als vanzelf. Zie ook de uitgebreide Nederlandstalige gebruiksaanwijzing op pagina Gebruiksaanwijzingen.

3.
Als je merkt dat je nieuwe gedachte resultaten geeft, kun je de tijdsinterval groter maken en langzaam afbouwen. Na bijvoorbeeld ’n pauze van ’n paar dagen/weken, kun je een nieuwe affirmatie in gebruik nemen.